Aarhus Bluesforening præsenterer i efterårsprogrammet 8 begivenheder og byder velkommen til endnu nye navne, overraskelser, samt et nyt tiltag. Traditionen tro tager foreningen hul på efteråret med en festugekoncert lørdag den 8.september. Koncerten finder sted på Gyngen og er med Copenhagen Slim, alias Nisse Thorbjørn. Nisse modtog i 2009 prisen som ”Årets Danske Bluesnavn”.
Onsdag den 19.september er der ”Rootsaften på Gyngen”, hvor foreningen denne gang får besøg af slide-wizard Olav Poulsen. Det bliver en aften i selskab med en af DK’s højt respekterede guitarister, som vil fortælle om slideblues, slide guitarister, slideteknik for begyndere, og iøvrigt livet som slidetosse. Naturligvis har han også guitarer med…
Lørdag den 29.september giver bandet Blues Power koncert i byen, denne gang på spillestedet
Backstage, som ligger i mejlgade 53, gården. Denne koncert er oprindeligt blevet annonceret til at foregå på Fatter Eskil, men altså nu flyttet. En kvintet med hele pivtøjet, gedigen blues fra regionen!














